Wednesday, 25 September 2013

anugerah Allah....hadir mu muhammad irfan fakhril

6 mac 2013......

kehadiran si kecil ...
penyerahan dibuat di mahkamah jasin...
waktu itu...dapat dirasakan debarannya...
almaklom la...dah 2 kali kami gagal dan kecewa...

  
















waktu tu...aku hanya cuti 5 hari je...kalau tak silap...
aku try untuk susukan irfan...susu ibu la kan...
tapi x berjaya...

waktu ni...irfan ada jaundis...risau nye...
bacaan tsb irfan
-paling tinggi 13.6 kot...
 mcm2 usaha gak try buat...bagi susu kambing...tapi irfan mcm panas je....pastu setiap hari aku dan suami bagi 7 titik air anggur...

alhamdulilah....jaundis irfan menurun....syukur...tq Allah...

mula2...ingat aku mampu jaga irfan seorang diri....sebab waktu tu suami aku syif malam...rupa2nya tak....irfan kerap nangis waktu malam....alahai.....aku xde pengalaman ok...

so...balik kampung....lega sikit hati...
hmmm....dalam suka2 ada irfan.....dalam hati terdetik la jugak...
alahai....x cukup tido ok...dah 28 tahun aku tido nyenyak....hehehehe....mulai hari tu....bermula la episod aku dan suami x tido nyenyak...hehehehe...

demi irfan...kene berkorban...
mujur ada orang nak jaga irfan....yelah....irfan dalam hari lagi...baru 2 minggu...dah kene hantar kat pengasuh....

hari demi hari....
bulan demi bulan....
irfan membesar depan mata aku dan suami....
banyak pengalaman yang kami perolehi...
mase usia irfan nak masuk 2 bulan...irfan batuk teruk....muntah...berat badan pun jatuh...
sedut gas nebulizer 3 kali...ubat dah mcm2 dah...jumpa pakar peads...xpe demi mu irfan.,..mama dan ayah usaha mcm2...janji irfan sihat....hampir 2 bulan gak batuk irfan menyerang...
syukur alhamdulilah...akhirnya batuk irfan hilang....

bile tgk gambar irfan membesar....macam2 orang kata....ada kata rupa suami aku...ada kata rupa aku....sungguh...aku dan suami x kisah....paling penting...irfan membesar dgn sihat...




 

        











No comments:

Post a Comment